Zon, bikini en ijs - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu Zon, bikini en ijs - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

Zon, bikini en ijs

Blijf op de hoogte en volg rianne

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties!
Het is echt heel leuk om te merken dat zo veel mensen deze blog volgen! ik kan ook het aantal kijkcijfers zien en het is grappig om te zien dat dit nog elke dag stijgt:)

Ik heb hier weer een aantal dagen voor jullie beschreven. Ik heb niet veel tijd gehad dus ze zijn niet heel uitgebreid.

18-02-2014
Vandaag zijn we lekker opgeschoten op stage. Veel verslagen maken over verschillende vergaderingen die we hebben gehad. Deze week hebben we elke dag een vergadering en daar komt dus veel bij kijken. De vergaderingen zijn over het algemeen best heel interessant. We moeten onderzoek doen naar verschillende methodieken, life skills en therapieën.
Tegen 15:00/15:30 komen de kinderen thuis en gaan ze eten. Ook dat is een beetje anders dan in Nederland. Hier eten ze op heel andere tijden dan in Nederland.
Na het eten hebben ze huiswerktraining en moet ik een op een begeleiding geven. Ik heb zelf sommen gemaakt en wil eerst goed aftasten wat haar niveau is. Het was erg gezellig om te doen en ze zei dat ze het jammer vond dat we maar een uurtje huiswerk hadden (best leuk om te horen toch?:) )
Na deze stagedag hebben we maar weer eens boodschappen gedaan. Dit waren alleen echt de noodzakelijke boodschappen zoals: 3 repen chocola, 2 zakken chips, chocolademousse en als laatste een potje mais. Nee, we hebben dit niet opgekregen vanavond, wees maar niet bang
`s Avonds hebben we een lekkere duik in het zwembad genomen. Het miezerde zacht dus het was een heerlijk moment om even af te koelen!


19-02-2014
Om 10:00 hebben we een vergadering. Wanneer we aankomen, wordt ons verteld dat we niet om 10:00 de vergadering hebben maar om 11:30. Goed, dit is Afrika, je moet een beetje flexibel zijn. Aangezien dit geen probleem is gaan we naar ons kantoor om wat zaken te regelen als huiswerk en een andere afspraak. We krijgen nog informatie over verschillende ruimtes en we krijgen een korte rondleiding door de ruimtes die we nog niet hebben gezien. Rond half twaalf zitten we netjes te wachten op de directrice, die de meeting opent. Wanneer iedereen zit komt ook de receptioniste binnen gelopen en zij verteld ons dat de vergadering om kwart over twaalf zal plaatsvinden. Ach, wat maakt het uit? We hebben alle tijd. Uiteindelijk begint de vergadering om half 1. De vergadering was erg interessant. We hebben verschillende therapieën besproken. Daarna hebben we nog wat verslagen bijgewerkt en zijn we huiswerk gaan voorbereiden. Wanneer alle kinderen thuis zijn, hoor ik ineens dat mijn huiswerkkindje straf heeft dus dat ik geen huiswerktraining hoef te geven. Nou, oké, dan gaan we maar op ons vaste plekje (onder een mega grote boom) de childrensact doornemen (boekje voor professionele begeleiding).
Wanneer we even zitten hoor ik dat ik toch huiswerkbegeleiding moet geven. Op naar S. (het meisje wat ik moet begeleiden) hoor ik nog even dat we vanaf morgen in een ander kantoor zitten. We worden verplaatst naar het studentenkantoor. Ik vind het eigenlijk best jammer want we hadden net een goede band opgebouwd met onze collega. Maargoed we zitten hier in Zuid-Afrika dus dat hoort er allemaal bij.
`s Avonds hebben we een heerlijke Freppé gehaald en zijn we een filmpje gaan kijken. Het is hier nu iets koeler dan een gemiddelde dag dus we genieten heerlijk van dit weer!


22-02-2014
Happy birthday to my mom! Vandaag is mama 51 jaar geworden. Dit is nu de tweede verjaardag bij ons thuis waar ik niet bij kan zijn. Toch fijn dat er skype bestaat, dan kan ik haar toch nog even persoonlijk feliciteren;)

Na een ontbijtje ga ik even lekker in de zon liggen. Anneke ligt nog te slapen, iets wat ik volgens mij ben verleerd. Ik heb de afgelopen nacht alweer heel weinig geslapen. Zelfs met drie aspirines en een reistablet kwam ik nog niet in slaap. Rond de middag ga ik met een aantal meiden van het huis winkelen. Anneke is net wakker geworden dus die gaat niet mee.
We hebben het winkelcentrum van boardwalk gezien en dat was erg leuk! Typisch Afrikaanse dingen kom je hier tegen. Leuke armbandjes, kettingen, ringen en tassen zie je hier heel veel.
Natuurlijk moesten we ook even een ijsje halen en dat ging hier iets anders dan in Nederland. Je krijgt een enorme bak waar je zelf van alles in mag doen (verschillende soorten softijs) en daarna kom je bij een afdeling chocola en nootjes enzovoort wat je over het ijs kan doen. Dit bakje wordt gewogen bij de kassa en je betaald voor het gewicht. Ik had een behoorlijke bak vol voor net iets meer dan twee euro.


24-02-2014
Jaa, een nieuwe stagedag is aangebroken. Vanochtend beginnen we ons werk met dagelijkse dingetjes, rapporten doornemen en verslagen schrijven. Ook hebben we een vergadering. Rond de middag komt de directrice binnen met de vraag of ik mijn bureau leeg wil maken. Natuurlijk wil ik dat, geen enkel probleem. In no time is mijn bureau weg en zijn ook andere meubels in dit kantoor verplaatst. Anneke en ik kijken elkaar eens aan en halen onze schouders op ‘Oké’, dit is Afrika. Dit woord ‘Oke’ gebruiken we trouwens best vaak. Wanneer er iets aparts gebeurt en wanneer we moeten schakelen zeggen we het. Ik krijg een groot bureau terug en ons kantoor wordt veel netter na deze verhuizing. We krijgen een koelkast en een magnetron dus dat is niet vervelend.
Na stage hebben we weer eens boodschappen gedaan. Dit doen we bijna dagelijks. Na een lekkere bak ijs hebben uitgezocht, karamel erbij en nog wat noodzakelijke dingen stonden we bij de kassa om af te rekenen. Ik, Rianne, ging vast naar de uitgang om het karretje weg te brengen. Ondertussen kom ik onze huurbaas tegen en daar begin ik een praatje mee. Na een tijdje hoor ik dat mijn naam wordt geroepen en als ik omkijk zie ik Anneke bij de kassa staan. Ons geldpotje blijkt bijna leeg te zijn Gelukkig mogen we wat geld lenen van onze huisbaas zodat we ons ijs niet terug hoeven te leggen.
Vanavond gaan we naar rugby. Het is echt heel leuk om te zien dat hier mega enthousiast publiek is. Overal zingende mensen en bij elk liedje is een dansje aan vast. Je krijgt zoveel te zien dat je haast vergeet om naar de wedstrijd te kijken.
De stukjes wedstrijd die we hebben gezien waren leuk om te zien. Tjonge, wat is dat een ruige sport!! Niet normaal, je bent gewoon echt niet veilig als je die bal hebt!.
Na de wedstrijd zijn we gelijk naar bed gegaan en heb ik weer een nacht heel weinig geslapen.


25-02-2014
Een nieuwe stagedag is weer begonnen. Vandaag ben ik van plan om het dossier van mijn huiswerkkindje door te nemen. Dat zijn enorme pakketten met alle informatie die ze hebben van het kind. Hierin wordt de achtergrond beschreven en ook de verdere levensloop. Ik kom hele zielige dingen tegen. Het is echt heel bijzonder hoe mensen zich door de omstandigheden door kunnen slaan en zijn geworden wie ze nu zijn! Vandaag hebben we te horen gekregen dat we vanaf nu al onze verslagen in het Engels moeten schrijven. Het is wel even omschakelen maar ik denk dat dit wel een hele goede oefening is voor me. Ik zal nu veel langer bezig zijn met een verslag maar ik heb er wel wat aan. Deze stagedag vliegt voorbij en voor we het weten zitten we alweer in de auto op weg naar huis. We hebben een ‘The mentalist gekeken’ . Ik ga even skypen en daarna naar bed.


Nou dat was het weer even:)
Morgen is onze laatste werkdag van deze week. We zitten er aan te denken om dit weekend een soort backpack weekend te houden. Als dit doorgaat hebben we vast weer hele verhalen!

Heel veel liefs!

  • 26 Februari 2014 - 15:19

    Dorine:

    Hoi dames,

    erg leuk om jullie verhalen te lezen!!
    ben ook erg benieuwd naar jullie belevenissen als jullie gaan backpacken.
    lijkt me super gaaf:) Geniet ervan!

    liefs Dorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 25366

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: