Ervaringen in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu Ervaringen in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

Ervaringen in Port Elizabeth

Blijf op de hoogte en volg rianne

07 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Haalllooo allemaal,

Wat leuk om te zien hoeveel mensen mijn blog lezen!

Het is hier heerlijk! We hebben hier super lekker weer. We hebben afgesproken dat we minimaal een dag in de week een dagje hebben om bij te bruinen want anders blijven we spierwit;)

Deze week was weer een hele fijne week op stage. We hebben maandag geskyped met school en dat was erg leuk! We kunnen vanaf nu beginnen met onze examenopdrachten. Hiervoor moeten we de dossiers van de kinderen lezen en dan kom je best veel tegen. De kinderen hebben over het algemeen best heel erg veel meegemaakt. We moeten ook deze opdracht helemaal in het Engels maken dus dat is wel een uitdaging!

Omdat het hier heel droog is, zie je hier regelmatig bosbrand(jes). Afgelopen week reden we van stage naar huis en toen roken we al een brandlucht. Toen we verder reden zagen we dat de berm helemaal in de brand stond en dat het flink aan wakkerde.

Elke dag verbazen we ons nog over het prachtige uitzicht wat we hier hebben. Als we onze gordijnen opendoen zien we de oceaan heel dichtbij. We kunnen de golven! Ook `s avonds is dit echt een prachtig gezicht. Het is hier vroeg donker dus dan gaan er heel veel lichtjes aan. Echt prachtig!

Vandaag zouden we gaan bij bruinen en gaan paardrijden. We hebben wel een paar uurtjes in de zon gelegen waardoor we wel wat zijn verkleurd. Daarna zijn we naar de winkels gegaan om even inkopen te doen. Hier werden we nogal aangekeken vanwege onze mooie kleur. In de winkels maar zelfs ook buiten de winkels werd er gevraagd waar we vandaan kwamen omdat ze konden zien dat we niet van Port Elizabeth kwamen. Ik keek Anneke eens goed aan en zag dat ze echt mega rood was in haar gezicht. Later in de spiegel bleek dat ik net zo rood was. We hebben flinke aankopen gedaan zoals armbandjes ( stuk of 10 zodat ik tenminste keus heb) sleutelhanger, tas, ring, broekjes, boekjes, cadeautjes en oorbellen.

Na dit winkelen zouden we eigenlijk uit eten gaan. De reden daarvoor was dat ze in Port Elizabeth wilden bezuinigen. Dit doen ze hier door gewoon een paar uurtjes het stroom eraf te gooien. Tja, hoe makkelijk is het :P. Toen we thuiskwamen bleek dat het stroom er nog op zat dus zijn we toch maar eten gaan koken.

Morgenochtend is ons plan om te gaan paardrijden op het strand. Aangezien ik een ster ben in paardrijden (een keer gedaan en dat was een groot succes, gelijk van het paard afgevallen) lijkt het me wel weer een uitdaging!

Ik geniet hier volop van de mooie omgeving, lieve mensen en de andere cultuur. Soms heb ik wel het gevoel dat vijf maand best lang is en zou ik wel weer eens even een dagje thuis willen zijn. Aan de andere kant gaat de tijd zooo snel! We zitten alweer bijna vier en een halve week in Port Elizabeth en dat betekend dat we alweer over een vijfde deel zijn. De tijd gaat echt heel snel!

Nog eventjes voor de mensen die mij iets beter kennen.. Ze hebben hier heerlijk ijs! We hebben nu standaard een bak ijs in de vriezer liggen. We hebben gemerkt dat de caramelsaus hier ook heel erg lekker is en dat een combinatie van ijs en caramelsaus iets is wat je niet met woorden kunt beschrijven. Van liefde zeggen ze ook vaak dat je het wel voelt maar dit niet kunt beschrijven, zo is dat ook met dit ijs. (met dat ik het schrijf loopt het water me in de mond haha)

Nou dat was het wel weer eventjes:) Ik hoop snel weer een leuk verslagje te hebben!

Liefs Rianne!

  • 07 Maart 2014 - 21:42

    Renate:

    Moest je dat nu echt schrijven van dat ijs dat vind ik echt gemeen hahaha.
    Leuk om te lezen dat jullie het naar het zin hebben nog maar 4 maandjes en dan ben je er alweer.
    liefs renate

  • 08 Maart 2014 - 10:15

    Lisan:

    Klinkt weer heerlijk allemaal! Bruin worden, armbandjes kopen, ijs... Lekker van genieten! En daarnaast natuurlijk goed je best doen op stage ;) Dat lijkt me heel confronterend als je leest wat die kindjes allemaal meegemaakt hebben.. maar dan weet je weer hoe goed het is dat jij ze daar helpt! :D Zet hem op xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1017
Totaal aantal bezoekers 25380

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: