Sleeping in a campervan and buying a car - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu Sleeping in a campervan and buying a car - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

Sleeping in a campervan and buying a car

Blijf op de hoogte en volg rianne

23 Oktober 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanmorgen wilden we om 09:00 vertrekken van huis om alles in orde te maken voor de auto. Dit lukte niet helemaal. Ik had `s nachts weer enorm slecht geslapen, ongeveer 3 uur, en was erg blij toen ik Linda `s ochtends de wekker hoorde uitdrukken. We schrokken toen we om 10:15 werden wakker gemaakt door Lisa, die ons de tijd vertelde. Ongeveer een uur later zaten we in onze auto op weg naar Marakau Road waar we naar 'mijn' auto gingen kijken. Onderweg wilde ik even pinnen en terwijl we daar waren zijn we ook even naar de pak `n safe gegaan, een grote winkel waar ze van alles hebben. Dit is een van de winkels wat minder duur is dan de gemiddelde winkel in Nieuw-Zeeland. Het pinnen lukte niet maar toch zijn we naar de autodealer, David, en zijn vrouw Lindsay gegaan. Na een tijd te hebben gekletst, rondgereden en nog eens gekletst heb ik besloten de auto te kopen. De achterbank kan omlaag zodat je achterin kunt slapen. Bij de Pak `n Safe had ik al verschillende kampeerspullen zoals warme dekens gekocht. Toen ik besloot hem te kopen vroeg David: So, Where are you planning to stay tonight?" Ik: "I`m not sure but we'lk find something.

Nadat ik de auto had gekocht moesten we hem nog op mijn naam zetten. Dit moest op het postkantoor in skyvieuw center. Daar was een mega grote parkeerplaats en een mega, maar dan ook echt mega, groot winkelcentrum. Na een ruim half uur zoeken hebben we het postkantoor gevonden en terwijl we daar aan het wachten waren kwamen we tot de conclusie dat we niet hebben gekeken naar de plek waar we geparkeerd stonden. Gelukkig is dit allemaal goed gekomen. Zodra we de auto op mijn naam hadden staan, en Linda haar auto op haar naam, zijn we een taartje gaan eten. Mega klein stukje cheesecake voor $6,80. Nouja, dat hebben we wel gedeeld met elkaar haha.

Ik heb boodschappen gedaan zoals toiletpapier, brood en water voor het ontbijt. Toen we weer bij David arriveerden hebben we nog even met hem gepraat. Hij vertelde dat hij had overlegd met zijn vrouw en dat we in zijn camper mochten slapen(van $50.000). Dit aanbod hebben we met beide handen aangenomen. Dit is zoo cool! Nadat we onze huurauto hebben teruggebracht en Linda`s spullen hebben opgehaald zijn we weer naar Davids huis gegaan. We hebben gezellig met hem en zijn vrouw Lindsay gepraat. Samen een biertje gedronken en over van alles gepraat. Hij vertelde over de mooiste plekken in Nieuw-Zeeland. Daarnaast hebben we samen een route gemaakt hoe ik samen met mijn toekomstige reismaatje kan volgen. Ik ben hier mega blij mee want door alle leuke plaatsen kon ik het bos niet meer zien en daarnaast heb ik ze nu al op volgorde staan. Na nog een tijd met de twee te hebben gepraat zijn we in de camper gegaan. Hier ben ik mijn blog gaan schrijven en zijn Linda en ik een film gaan kijken. Dit is zoo te gek!

  • 24 Oktober 2017 - 07:23

    Diedrik Harbers :

    Trots op je!

  • 24 Oktober 2017 - 08:54

    Anita:

    Wauw Rianne! Wat super dat je in zo'n korte tijd een reismaatje en een auto hebt :)
    Je verhalen zijn heerlijk om te lezen! Liefs

  • 24 Oktober 2017 - 16:45

    Wilma:

    Ha Rianne, leuk om je verslagen te lezen! Fijn dat je al zo snel het een en ander goed geregeld hebt! Het ga je goed!

  • 24 Oktober 2017 - 17:39

    Alie Bluemink :

    Leuk hoor!

  • 24 Oktober 2017 - 20:54

    Bea Wessels:

    Hé Rianne. Ik heb je gevonden

  • 24 Oktober 2017 - 23:00

    Annet:

    Leuk verslag Rianne en fijn dat je een maatje hebt gevonden. De smaak al snel te pakken ;)liefs

  • 24 Oktober 2017 - 23:06

    Julia Harbers:

    Super cool! Ben jaloers

  • 25 Oktober 2017 - 12:03

    Rianne Bluemink:

    Bedankt voor alle reacties

  • 25 Oktober 2017 - 12:03

    Rianne Bluemink:

    Super leuk dat jullie allemaal meelezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 25367

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: