Let`s go travel! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu Let`s go travel! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

Let`s go travel!

Blijf op de hoogte en volg rianne

25 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo lieve mensen,

Het is alweer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen op waarbenjij dus hier is weer een nieuw verslagje.

We hebben ondertussen een lekkere vakantie in Kaapstad gehad. We hebben enorm veel gezien. De eerste dag zijn we naar het marktje gegaan. We hadden alle activiteiten die we wilden doen op een papiertje geschreven en heel slim thuis laten liggen. Daarom vonden we het een goed idee om eerst de omgeving maar eens te verkennen. Het was een enorme markt en marktjes zijn echt wat voor mij. Ik heb in deze week de bijnaam 'Ekster' gekregen. De reden hiervoor was dat ik altijd bij kraampjes stond waar iets blonk (sieraden voornamelijk). Per toeval kwamen we een reisbureau tegen en daar zijn we naar binnen gestapt. We hebben een planning voor de hele week gemaakt. Een wijntour, citytour, skydiven, lions head en robben Island.

De volgende dag werden we om 09:00 opgehaald. We hadden een grote bus verwacht met veel mensen maar in plaats daarvan stond er een (in vergelijking met onze auto) luxe auto voor de deur. We hadden een persoonlijke gids en dat maakte het extra leuk. We proefden allerlei soorten wijn en op de vroege ochtend kun je daar best vrolijk van worden:) Bij de laatste proeverij hadden we natuurlijk het meeste plezier.

De citytour was een enorm succes! We hebben enorm veel gezien van Kaapstad! We werden om 08:00 al opgehaald van het backpackershostel. We zijn bij Sea Point geweest, Camps Bay, Hout Bay, Cape Point, Kommetjie, Cape of Good Hope, Cape Point, Simons Town, Fish hoeken daarna hadden we een enorm prachtige weg terug naar huis. We hebben enorm veel van de natuur gezien. Verder leven er in Simons Town echte pinguïns. Ze leven gewoon in de natuur maar toch moet je er entree voor betalen. We vonden de pinguïns niks aan maar we hebben enorm veel plezier gehad om de mensen die dat wel vonden. Als slagroom op de taart of de kers op de slagroom, hebben we onze tour afgesloten met een bezoekje aan de tafelberg. Voor een ´special effect´ voor de foto`s moest ik toch even over het hek klimmen om echt op de rots te zitten. Je kunt heel ver kijken en het uitzicht is echt prachtig! Na een tijdje rondlopen zijn we op een rots gaan zitten, hebben we een mooi muziekje opgezet en hebben we heerlijk relaxt naar de zonsondergang gekeken. Dit was toch wel een van de mooiste dingen van Kaapstad!

Iets anders was de skydive. Natuurlijk moeten we er een beetje rekening mee houden dat we in Afrika zijn en dat hebben we ook deze dag gemerkt. We zouden om 11:00 opgehaald worden maar toen ze er om 11:45 nog niet waren hebben we toch maar even gebeld. T is dan wel Afrika maar we willen het liefst vandaag nog springen en niet morgen:). Na veel geregel worden we dan toch opgehaald. We trekken onze touwtjes aan en vertrouwen erop dat dit allemaal goed zit. Het uitzicht in het vliegtuig is prachtig! We zien de tafelberg langzaam kleiner en kleiner worden. Ja ja, we springen van een afstand die 3x zo hoog is als de tafelberg. Ik zit in een enorm klein vliegtuigje en kan amper zitten. Als we eindelijk op de goede hoogte zijn gaat het roldeurtje open en springen de eerste twee paren eruit. Dan ben ik aan de beurt. Ik ben geen één moment zenuwachtig geweest en zelfs dit moment, als ik de lucht onder mij zie, ben ik nog niet zenuwachtig. Nog een keer lachen in de camera en daar gaan we dan. We vliegen 30 seconden zonder parachute. Deze vrije val is echt te gek. Ik heb enorm genoten van deze paar minuten.

Dat waren vooral de hoogtepunten van onze vakantie in Kaapstad. Vrijdag zijn we teruggereisd want zaterdag moesten we om 06:00 al op het werk zijn voor de funday. Dit is een dag met een sportieve activiteit, marktjes en muziek. Het was erg gezellig!

Verder gaat het met Anneke en mij heel goed! We beginnen steeds meer op elkaar te lijken. We denken vaak precies hetzelfde. Ook begint Anneke al steeds meer van mij weg te hebben qua onhandige acties. Laatst was mijn ene sandaal kapot gegaan en de volgende dag ging die van Anneke kapot. Als dat één keer voorkomt valt het niet zo op maar zulk soort dingen gebeuren elke dag. We zijn in deze paar maanden echt heel erg naar elkaar toegegroeid en het wordt echt verschrikkelijk als we straks weer uit elkaar moeten. We zijn al zo op elkaar ingesteld dat we elkaar gewoon helemaal aanvullen.

Vandaag realiseerde ik me opeens dat we nog maar een paar dagen in Port Elizabeth zijn; 10 om precies te zijn. 4 Juni vliegen we over naar Hoedspruit waar we een vakantie van 3,5 week hebben. In Kaapstad heb ik gemerkt dat ik mijn 'thuis' in Port Elizabeth echt wel mis. Ik miste mijn eigen plekje hier en ook de huisgenootjes. Dat wordt nog wat als we straks voorgoed weggaan! Nog een paar weekjes en dan ben ik weer in Nederland.

Ik hoop jullie snel weer te zien!

Liefs Rianne

  • 25 Mei 2014 - 17:31

    Lisan:

    Wat een super leuk verslag weer! Jullie beleven echt toffe avonturen, ik ben stiekem heeel jaloers :) De tijd vliegt voorbij zeg! Geniet er nog maar van :) xxx

  • 26 Mei 2014 - 16:02

    Diana:

    Lieve Rianne, Eeeeeiiiiiindelijk dan een reactie van mij. Wat maak je een spannende dingen mee, maar ik ben ECHT niet jaloers op de vrije val uit het vliegtuig!! Ik moet er werkelijk niet aan denken! Ik bewonder je om je moed. Zo te lezen gaat het goed met jullie, gelukkig maar. Hier is het erg druk geweest, de verbouwing van sommige plekken in huis, een expositie waar ik veel werk aan heb gehad en ook een achternicht van 81 die aandacht vraagt. Geeft niets, hoor, maar we hebben ook veel weekenden doorgewerkt. Wat lijkt het me heerlijk om je weer te zien en bij te praten, ik heb daarvoor al een leuk idee! Van muziek maken is erg weinig gekomen, dus we kunnen samen weer van voor af aan beginnen..... Geniet van de dagen/vakantie! Veel liefs, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 25361

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: