Gelukkige vriendinnen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu Gelukkige vriendinnen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

Gelukkige vriendinnen in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg rianne

05 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Weer even een berichtje vanuit het verre Zuid-Afrika.
Er is ondertussen heel wat gebeurt en dat moet natuurlijk even beschreven worden. We hebben alle opdrachten ingeleverd dus dat is gelukkig allemaal klaar. We hebben een hele positieve uitslag gekregen van stage en dat is natuurlijk een extra leuke afsluiter. Donderdag 29 mei hebben we onze laatste werkdag op Maranatha Streetworkers Trust gehad. Toen ik wegliep had ik helemaal niet het gevoel dat ik hier alleen nog terug zou komen om afscheid te nemen. Dinsdag 03 juni was dan de dag dat we afscheid zouden nemen van de kinderen, careworkers en de social workers. Het weekend hebben we alles een beetje afgerond. Ik ben begonnen met het inpakken van mijn koffer. Ik kan je wel vertellen dat dit aardig depressief werk is aangezien ik nu echt wel een band heb opgebouwd met de huisgenootjes. Verder ga ik nog een avond met Wimke, Amber, Josien en Marijke poolen. Het is een super gezellige avond en ik ben super blij dat ik nog een (laatste) herinnering aan hen heb.

Dinsdag worden de allerlaatste spullen in de koffer gestopt en zo komt het moment steeds dichter bij dat ik afscheid moet nemen van mijn 'familie' in Zuid-Afrika. We hebben een heel mooi afscheid van onze stageplaats! We hebben fruitspiesjes, ijs, chocoladesaus en jam klaargezet zodat iedereen wat lekkers heeft. De kinderen zingen voor ons en dat was heel ontroerend. Ik had kippenvel over mijn hele lijf. Nadat de kinderen allemaal uitgeknuffeld waren (en geloof me dat duurt echt een heeele tijd), nemen we afscheid van de collega`s en vertrekken we naar huis. `s Avonds gaan we voor de allerlaatste keer naar Barneys. Hier zingen we uit volle borst op het podium! Het is karaoke avond dus dat moet nog even gevierd worden :). Woensdag staan we al om 07:00 op. Dit zijn echt geen tijden meer voor mij hoor. Pff wat vroeg. Ik maak de kamer een beetje netjes en rond 08:15 vertrekken we naar het vliegveld. We zijn erg benieuwd hoe veel kilo`s onze koffers en tassen wegen want we hadden thuis geen weegschaal:). De koffer mag 23 kilo zijn en de handbagage 8 kg. Mijn koffer is 26.5 en mijn handbagage is 11 kg. Valt best mee toch?! Vergeleken bij Anneke haha. Ons geluk begon al bij dit punt. De vriendelijke man zorgde er even voor dat we niets hoefden bij te betalen. De vlucht verliep allemaal prima! We hebben dit keer zelfs onze aansluitende vlucht in een keer gehaald. We kregen tussen de vluchten door te horen dat de tante van Anneke (waar we naar toe zouden gaan) in het ziekenhuis ligt. We worden daarom naar 'River Lodge' gebracht. Dit is een vijfsterren hotel in de bush bush. Heel vervelend dus. Wanneer we in Hoedspruit landen worden we al opgewacht door een man van Kapama (zo heet het game reserve waar we naar toe gaan). Wanneer we de hekken van het vliegveld uitrijden, hoeven we alleen de weg nog maar over te steken en dan zijn we al in Kapama. We rijden nog geen twee minuten of we zien al een nijlpaard. Na een paar minuten zien we van allerlei ander wild zoals giraffen, buffel, gnoes en kudoe. Eenmaal aangekomen bij 'River Lodge' worden we gelijk ontvangen door een man met heerlijk koude, lekker ruikende washandjes om onze handen en gezicht mee op te frissen. De koffers worden allemaal voor ons naar binnen gebracht. Wanneer we zelf binnenkomen worden we gelijk in een stoel gezet met een heerlijk fris drankje. Wat een service zeg! Wanneer ik aan kwam lopen viel mijn mond bijna open. Tjonge wat een super mooi. Ik hoop wat foto`s te kunnen uploaden zodat jullie het kunnen zien want ik kan niet uitleggen hoe mooi het is. We worden meegenomen naar onze kamers.. Serieus we hebben per persoon een eigen kamer met een vierpersoonsbed (als ze dicht op elkaar liggen kunnen er wel acht liggen), een eigen bad, douche en wc. Verder hebben we nog een mooi balkon met een prachtig uitzicht op de prachtige natuur. We besluiten even te douchen en daarna gaan we iets eten. Om 16:00 begint onze eerste safaritour. We zien van allerlei wild. Echt wat is dit mooi! Nadat we giraffen, leopard, gnoes, leeuw, pumba onze everzwijn, antilope en ga zo maar door. We waren op de terugweg naar huis toen we nog even de kers op de taart kregen want er liep nog even een olifant langs onze auto. We hebben de prachtige zonsondergang gezien en halverwege de tour hebben we een lekker drankje gehad. Dit is echt het ultieme Afrika gevoel. Na de tour hebben we heerlijk gegeten. Het eten hier is echt super lekker. Vanmorgen kregen we om half 6 een wake-up call. We kleden ons aan en daarna nemen we een (pre) ontbijtje. Om half 7 vertrekken we, op naar het wild. We zien weer van alles, zebra`s, mooie vogels, leeuwen die hun prooi aan het opeten zijn (en dat nog geen vier meter van je vandaan), neushoorns, giraffen en ga zo maar door. Na deze mooie tour gaan we eten. We besluiten `s middags een gezichtsbehandeling te doen van een uur. Dit is echt heerlijk relaxed! Na deze behandeling gaan we even bij het zwembad liggen en daarna nemen we even de populaire 'power nap'. `s Avonds doen we niet erg veel. We hebben een heerlijke maaltijd en kletsen veel met de Indische mensen waar we ook mee op safaritocht waren.

Ik kan haast nog niet geloven dat we zoveel geluk hebben! Het begon al helemaal in het begin van onze reis naar Zuid-Afrika. De eerste dag gelijk een vliegtuig missen! Ik zou hem voor geen geld gehaald willen hebben eigenlijk:) Vanaf toen begon ons avontuur en het gaat maar door. Ik ben echt zo blij dat de dingen totaal anders lopen dan we hadden verwacht (ook al is de reden misschien niet altijd even leuk). Op deze manier maken we veel meer mee.

We hebben nog ongeveer drie weken te gaan hier in Zuid-Afrika. De tijd vliegt voorbij en voor je het weet is het alweer tijd om afscheid te nemen. Ik hoop dat we nog veel (ongeplande) dingen meemaken zodat het volgende reisverslag een leuk verhaal wordt!

Tot gauw! Liefs

Ps. Voor de mensen die mij appen: mijn telefoon doet het haast niet meer. Als ik niet terug app is het niet omdat ik je niet meer mag maar omdat mijn mobiel me de kans niet geeft om terug te appen.. Bijna weer in Nederland dus dan kan ik een nieuwe kopen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 25359

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: