Auckland it is:) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu Auckland it is:) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

Auckland it is:)

Blijf op de hoogte en volg rianne

21 Oktober 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ha lieve lezers,

Wat leuk om al jullie reacties te lezen! Erg leuk om te zien dat zoveel mensen de blog al hebben gelezen!

Vanmorgen rond 00:30 Nieuw-Zeelandse tijd aangevlogen in Auckland. Nadat ik eerst wat geld had gepind moest ik door een aantal controles om buiten te komen. Al in het vliegtuig kreeg je een hele lijst met vragen of je eten van andere landen mee had, medicijnen, drugs, geweren etc.

Eindelijk buiten gekomen moest ik nog even wachten tot ik werd opgehaald en toen mijn taxi rond 02:00 arriveerde hoefde ik niet meer lang te wachten tot ik op bestemming zou zijn.

Ik slaap met drie anderen in een kleine kamer waar net twee stapelbedden kunnen staan. Nadat ik mij een klein beetje heb opgefrist, mensen thuis op de hoogte heb gesteld, ben ik lekker gaan slapen.

Vanmorgen eerst lekker gedoucht en mijn backpack weer een beetje fatsoenlijk ingepakt, althans geprobeerd ;). Ondertussen kennis gemaakt met Lisa en Linda, twee kamergenootjes waarvan een uit Maleisië en een uit Canada. We zijn samen wat boodschapjes gaan doen iets verderop. Niet te geloven wat duur! Een fles sprite voor bijvoorbeeld $7,99, één enkele paprika voor bijna $2,00, een bloemkool voor $5,00, echt niet leuk voor deze zuinige Hollander.
Goed, `t is ook wel weer een uitdaging om dan zo goedkoop mogelijk de week door te komen:). Een kamergenootje en ik besloten samen te gaan koken zodat we die kosten kunnen gaan delen. Uiteindelijk heb ik $15,00 uitgegeven voor 2 dagen eten en hopelijk houd ik nog iets over voor onderweg tijdens mijn route.

Nu we weer terug zijn wil ik mijn route een beetje gaan bekijken. Ik heb verschillende goede tips gekregen en wil er nu iets van gaan maken.

De personen waar ik bij in huis zit verkopen auto`s. De kans is aanwezig dat ik hier een autootje koop en wanneer ik terug vlieg vanuit Auckland, ik de auto weer terug verkoop aan deze beste man.

We hebben hier kippen als huisdieren. En dan geen gewone kippen, nee mega, maar dan ook mega donzige kippen. Het lijken wel knuffel'beren'. Daarnaast is de dochter van de huiseigenaren er vandaag ook thuis. Ik: "how old are you?". Catherine: "I am six, next year I`ll be sixtyone. hahaha heerlijk!

Het is op dit moment 03:24. Ik ga nu weer verder met het uitstippelen van m`n trip en ik hoop jullie op de hoogte te houden!

Veel liefs!


Ps. Het adres waar ik tot maandag verblijf is: 4a Rebecca rise, Weymouth

  • 21 Oktober 2017 - 08:58

    Nettie Quist:

    Leuk om te lezen! Veel plezier met kippen knuffelen!

  • 21 Oktober 2017 - 11:17

    Diedrik :

    Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt en mee bezig bent! Ben echt wel een beetje jaloers op je!
    Blijf vooral schrijven.....
    Xxx
    Mwuah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 25357

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: