Niets zo veranderlijk als Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu Niets zo veranderlijk als Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

Niets zo veranderlijk als Afrika

Blijf op de hoogte en volg rianne

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Haa allemaal,

Weer even een kort verhaaltje over het weekend en over mijn stage.

We hadden voor zaterdag een heel plan uitgestippeld wat we wilden gaan doen. Het plan was namelijk om aardig vroeg uit bed te gaan (rond kwart voor negen), klaar te maken en naar Sardinia bay te rijden om daar vervolgens op het strand te gaan paardrijden. `s Middags wilden we met de nicht van Anneke ergens gaan lunchen en de verdere dag kon nog ingevuld worden. Omdat we aardig van ons weekendschema zijn (onze planning met alle leuke dingen voor het weekend) gingen we inderdaad vroeg van huis af. Het was heerlijk weer en ik genoot volop van het autorijden, het weer maar het meest genoot ik van de prachtige omgeving. We reden langs de Indische oceaan (altijd grappig om dat zo te noemen want het klinkt leuk) en we keken uit op de prachtige golven. Het waarde best hard en daardoor kreeg je extra mooie golven! Ik kon het niet laten om de auto op een vluchthaven te parkeren om vervolgens even van dit prachtige uitzicht te genieten. We keken uit over de oceaan en opeens zagen we dolfijnen! We zagen er niet zoveel als de vorige keer maar nu toch zeker weer vijftig! Ik had er nog wel een paar uur kunnen staan maar we wilden gaan paardrijden dus dan moeten we verder. We hebben de vaart er lekker in, wat betekend dat we nogal te hard reden, en daar gingen we. Voor we het wisten waren we de paarden voorbij maar hier heb je zoveel paardenhouders (dachten we) dat we zo de volgende konden pakken. Dan zit je ook nog dichter bij het strand dus het kwam eigenlijk alleen maar goed uit... En ja, over dat eerste hadden we inderdaad gelijk. Ongeveer anderhalve kilometer verder was een andere paardenhouder. We vroegen of we hier paarden konden huren maar dat kon niet, daarvoor moesten we echt bij de vorige paardenhouder zijn. Na twee keer langs dezelfde paardenhouder te zijn gereden hadden we eindelijk de goede ingang en gingen we naar binnen. Daar bleek het op speciale tijden gehouden te worden en omdat we vanmiddag een andere afspraak hadden kon dit dus niet doorgaan. We hebben een heerlijke rit terug gehad en thuis aangekomen kwamen we erachter dat we eigenlijk toch wel iets wilden gaan doen. Ons volgende plan was om dan maar even naar bayworld te gaan, een groot soort aquarium dicht bij ons huis. Daar aangekomen blijkt deze precies 8 maart dicht te zitten. Normaal altijd open maar dit keer niet. Toen besloten we om maar naar de winkels te gaan. Hier kon weinig mis gaan dachten we zo.
We hebben heerlijk gewinkeld! Onze afspraak voor de lunch met Annekes nicht is uiteindelijk niet doorgegaan dus hadden we de hele middag en avond voor onszelf.
We hebben besloten dat we `s avonds maar even lekker uit eten zouden gaan en dit beviel erg goed!

Zondag hadden we de doop van Wian, het achterneefje van Anneke. Dit was erg mooi om te zien! Na de dienst zijn we naar de neef en nicht van Anneke gegaan en daar waren nog veel meer mensen. Rond twee uur gingen we heerlijk braaien.

Maar aan elk weekend komt een eind en zo werd het ook weer maandagochtend. Netjes om 10 uur zitten we in ons kantoor en gaan Anneke en ik weer verder met onze opdracht voor de life skills. We hebben veel informatie opgezocht over de cliënten. De kinderen hebben over het algemeen veel meegemaakt en daarom is het een extra uitdaging om ze een leuke en leerzame tijd te geven!

Vanmiddag moest ik weer huiswerk geven aan S. Ze had niet zo veel zin om veel huiswerk te doen dus ik laat haar een paar breuken maken. Ik heb vandaag toevallig een enorme Bijbel quiz van 1001 vragen gevonden en die heb ik opgeslagen voor het geval dat.. Nou dat geval is gelijk aangebroken dus we zijn begonnen met de quiz. S. wist echt heel veel van de vragen! Rond half vijf komen een paar anderen bij ons staan en ik probeer hun ook te betrekken bij de quiz. Het was erg gezellig en ze wisten alle drie best veel. Na een tijdje dwaalde de aandacht van twee anderen af. Ze gingen een liedje zingen en al gauw kwamen er andere kinderen in ons kantoor om ook te zingen. Het was erg leuk. Eigenlijk mogen er helemaal geen kinderen in ons kantoor komen maar ik vond het wel leuk! Ik nam een kindje op mijn nek en zwierde heen en weer met haar. We hebben enorm gelachen. De tijd vloog voorbij en he was al snel tijd om te stoppen.

Ik geniet enorm van mijn tijd in Zuid-Afrika! Ik heb nog geen één moment spijt gehad van deze keuze.

Nou dit was het wel weer. Het is weer een heel verhaal geworden zie ik:)

Liefs vanuit Zuid-Afrika

  • 11 Maart 2014 - 18:14

    Marga:

    Erg leuk om vanaf hier al je verhalen te beleven, doorat je het zo beeldend schrijft zie ik het helemaal voor me! Veel succes en geniet van het mooie Afrika! :) Liefs Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 25390

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: