time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg rianne

14 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn blog op internet heb bijgewerkt dus ik zal jullie weer even op de hoogte stellen van de afgelopen weken.

Het weekend van vrijdag 4 April zijn we naar Knysna geweest met een aantal meiden van het huis. Na een paar uurtjes rijden komen we aan bij het backpackershostel. Anneke en ik slapen in een stapelbed en naast ons bed staan nog een aantal stapelbedden. In deze bedden liggen 5 Fransmannen. Nadat we alle spullen hebben neergegooid gaan we in een chique restaurant uit eten. De volgende dag zijn we gaan kanoën. Het was echt super mooi! Je peddelt over het water en je ziet mooi gras met daar achter hoge bergen. De lucht is helderblauw en het is precies goed weer voor kanoën! Na het kanoën zijn we nog naar een speciaal uitkijkpunt gegaan om naar de ondergaande zon te kijken. Hierna gaan we naar het volgende hostel. Dit hostel heet Djembe. We zitten gezellig met elkaar om het kampvuurtje en rond half een ga ik naar de hangmat. Ik heb een aantal dekbedden gepakt en bewonder de lucht. Ik heb nog nooit in mijn leven, maar dan nog nooit zoveel sterren bij elkaar gezien. Het is echt schitterend!! Op de een of andere manier ben ik toch in slaap gevallen want om kwart over twee wordt ik wakker gemaakt door Nick, van het hostel. Ik ga nu toch maar naar mijn tent. Even een tip voor de mensen die houden van kampvuurtjes, gezelligheid, nieuwe mensen ontmoeten en natuur; ga in het vervolg niet naar een hotel maar kies een backpackershostel! Over het algemeen veel goedkoper en er hangt een heerlijke sfeer!

Ook hebben we nog geziplined. Dit is echt wel cool! Je vliegt dan als het ware tussen de rotsen en onder je zie je watervallen. Het is echt super om dit eens te doen!

Verder hebben we, omdat we al op de helft van onze tijd in Port Elizabeth zijn, de bedden verwisselt. Anneke heeft nu het keiharde eenpersoonsbed en ik heb nu het heerlijk zachte tweepersoonsbed.

Verder gaat het op stage heel goed! We zijn druk bezig met onze opdrachten! Ook hebben we voor de eerste keer life skills gegeven. Het was erg leuk om te doen! We lieten de kinderen zichzelf voorstellen en we hebben onszelf ook voorgesteld. Daarna hebben we een spel gedaan waarbij ze dieren moeten uitbeelden. Ook zijn we weer naar de townships geweest. Het is apart om te zien hoe klein sommige huisjes zijn. Ook staan er zoveel huisjes op elkaar dat je gewoon een heel dorp als je buurman hebt. Ik vind het altijd wel wat hebben als je door de townships rijdt.

Vrijdagavond zijn we naar een rugbywedstrijd geweest in het stadium. In dit stadium heeft Nederland gevoetbald dus dat is wel cool. De wedstrijd was soms gewoon pijnlijk om te zien. Je hoort soms gewoon hoe hard het gaat. Op een gegeven moment sprong een kerel tegen een andere op om de bal te pakken. Dit ging dus iets verkeerd en je hoorde zijn hoofd gewoon keihard ergens tegenaan gaan. Hij sprong gewoon weer op en speelde weer verder. Even later was er wel een waar het iets minder goed mee ging. Hij kon niet zo goed meer lopen omdat hij last had van zijn rug dus hij ging naar de zijlijn. Hier zagen we gewoon de stoom van zijn hoofd en de rest van zijn lichaam afkomen. Was wel een vreemd gezicht haha.

Verder zijn we dit weekend naar de Baviaanskloof geweest. We zijn zaterdag om kwart over 9 vertrokken van huis. We hebben eerst een heel eind omgereden maar zo zie je wel weer wat meer van de wereld. We gingen met 11 meiden, verdeeld over 3 auto`s. Na een aantal uren kwamen we terecht op een weggetje met allemaal kleine steentjes. Hier kan je uren en uren rijden zonder dat je iemand tegenkomt. Heel af en toe staat er eens een huisje. Hier kan je dus niet erg hard en zo kwamen we pas na 9,5 uur aan op ‘bestemming’, althans, dat dachten we. Er was niemand thuis en alle deuren zaten dicht. Nadat wat meiden na de huur baas waren gereden (ja deze was nog aardig dichtbij) kregen we te horen dat we bij het verkeerde huis stonden. Bij het huis wat wij hadden gehuurd, waren al Fransen aan het braaien dus toen we aankwamen konden we gelijk meebraaien. Het was erg gezellig maar we waren best moe van de reis. Anneke voelde zich niet erg lekker dus die ging al vroeg naar bed. De planning was dat we de volgende dag vroeg uit bed zouden gaan. We zouden een wandeling maken door de baviaanskloof en rond een uur of 2 willen we weer naar huis gaan. De volgende dag blijkt het even iets anders te gaan dan gepland want Anneke is ziek. We hebben verschillende opties maar ik wil haar liever niet alleen laten. Uiteindelijk besluiten we dat ik samen met Anneke naar huis ga. Zo gezegd zo gedaan, om kwart over 9 begint onze reis naar huis. Ik trap het gaspedaal nu goed in en we vliegen naar huis. Na 5,5 uur stap ik de auto uit en zijn we thuis (scheelt 4 uur met de heen weg :P). Onderweg hebben we een baviaan gezien, aapje, konijn, antilope, struisvogels, koeien en nog wat andere dieren. Het is jammer dat we niet mee konden met de wandeling maar de wegen van en naar huis waren al super mooi! We reden door enorme berggebieden en we hebben weer volop genoten!

Ik heb het hier nog prima naar mijn zin! De tijd vliegt enorm en voor we het weten zijn we weer thuis. Ik begin steeds meer van Afrika te houden. Het weer, de mensen en het taaltje, allemaal super leuk!

Nou dat was het weer voor vandaag,
Veel liefs!


  • 23 April 2014 - 15:43

    Anita En Gert:

    jeetje wat heb je leuke foto's. raar hoor dat je van het land bent gaan houden.#not
    super leuk om alles (een beetje) te volgen. geniet er lekker van want idd time fly"s......

  • 01 Mei 2014 - 18:56

    Danielle:

    Hoi, ik heb zojuist al je blogs gelezen, super leuk! Ik vertrek in september naar PE voor een stage :-) en ga ook via 4exchange! Zat op google te zoeken naar verhalen over PE en kwam bij jouw blog terecht. Ben erg benieuwd en door jouw verhalen heb ik er extra veel zin in! Veel plezier nog, groetjes Danielle

  • 06 Mei 2014 - 13:05

    Rianne Bluemink:

    Hey Daniëlle,
    Wat leuk dat je ook naar PE gaat. Waar ga jij stagelopen? Weet je al waar je gaat wonen?
    Voor hoe lang ga jij naar Zuid-Afrika? Er is hier in ieder geval genoeg te doen:)
    Ga je alleen of ga je met anderen?
    Ik zal proberen wat meer foto`s te uploaden zodat je wat meer van de omgeving kan zien:)

    Groetjes en veel succes met alle voorbereidingen:) Zijn er veel hé?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 25385

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: