'Worst traveller ever' -Josh - Reisverslag uit Cairns, Australië van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu 'Worst traveller ever' -Josh - Reisverslag uit Cairns, Australië van rianne Bluemink - WaarBenJij.nu

'Worst traveller ever' -Josh

Blijf op de hoogte en volg rianne

11 Januari 2018 | Australië, Cairns

Zo, even een update van de 'worst traveller ever'. Na een enorm rustige dag bij het hostel kom ik weer in contact met de twee meiden waar ik gisteren mee uit eten ben geweest. We kletsen wat en na een snelle blik in de 'Free schelf', de box met gratis eten, vis ik daar een kokosnoot uit. Ik heb in mijn hele leven nog nooit een echte kokosnoot gegeten en nu de kans er ligt moet je hem grijpen. Maar ja, hoe maak je dat ding open? Ik heb eens gelezen dat je aan de bovenkant een zwakke plek hebt waar je een gat in moet maken. Het klinkt zo makkelijk maar het lukt in de verste verte niet. Een groot mes ligt mij aan te staren en even later steekt dit mes in de kokosnoot. Wanneer ik mijn skills met dit mes aan het showen ben, komen de andere Nederlandse meiden binnen. Angstig kijken zij mij aan en vragen of ik alsjeblieft voorzichtig wil doen. Maar natuurlijk, dat is nét iets voor mij. Één van de meiden komt op het briljante idee om de kokosnoot heel hard op de grond te gooien. We lopen even naar het stukje achter de bosjes zodat we er niet zo als debielen uitzien als het niet lukt. Na twee keer gooien komt er sap uit de kokosnoot. We proeven wat maar zijn niet helemaal verkocht. We proberen nog even deze kokosnoot te openen maar geven dan de moed op. Waarschijnlijk is er een gemakkelijkere manier maar die hebben wíj in ieder geval nog niet ontdekt.

Bij het hostel kom ik in contact met twee Nederlandse jongens, ja een heleboel Nederlanders inderdaad! We praten een tijdje en na een tijdje bieden zij mij aan om mij weg te brengen naar het vliegveld. Een paar minuten later sta ik met mijn backpack achterop, rugtas voorop en hoedje op mijn hoofd te wachten tot ik kan inchecken. De rij wordt langzaam korter en ik kom steeds iets dichter bij de plek waar je kunt inchecken. 'Please keep your ticket, passport and ticket out of Bali ready' hoor ik een vrouw zeggen. 'Out of Bali? Do we need a ticket to go out of Bali aswell?'. Een snelle gedachte flitst door mijn hoofd; ik heb namelijk nog geen ticket geboekt na Bali. Ik heb geen idee waar ik heen ga of wat ik überhaupt wil bezoeken na Bali. Gelukkig ben ik in deze situatie niet alleen want naast mij staat een jongen die mij hulpeloos aankijkt. 'We are the worst travellers ever' zegt hij, een beetje in paniek. Lachend zeg ik hem dat er niets anders op zit dan alvast een volgend vakantieland te boeken, hoe 'vervelend' is dat?! We lopen snel de rij uit en gaan op onze backpack zitten. Met Skyscanner als je beste vriend zoeken we de goedkoopste vlucht op. Een van de goedkoopste landen was Maleisië, de plek waar ik mijn volgende ticket naartoe heb geboekt. Ik heb nog nooit een land gekozen en een ticket geboekt binnen het kwartier. Even later staan we weer netjes in de rij te wachten tot we kunnen inchecken. Als twee chaotische en totaal onvoorbereide kippen lopen we even later te zoeken naar terminal 3. Cairns AirPort is enorm klein maar dat weerhoudt ons er niet van om de juiste terminal niet te kunnen vinden. We lopen terug naar de plek waar we hebben ingecheckt en lopen dan de mensen achterna die ook naar Bali gaan. Zodoende zit ik nu op de juiste plek te wachten tot ik in het vliegtuig kan. Nog een paar uurtjes en dan hoop ik in Bali te zijn. Het land waar je massages, overnachtingen, mani- en pedicures, knipbeurten en veel meer kunt hebben voor een paar euro. Bali, I am ready now

  • 11 Januari 2018 - 12:23

    Ruda:

    Hahaha, en vergeet niet voor een echte kokosnoot te gaan. Daar hakken ze 'm gratis voor je open! ;)

  • 11 Januari 2018 - 19:45

    Rina:

    Ha,ha je zou Rianne Bleumink niet zijn, als alles in 1x goed zou gaan. succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rianne

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 25395

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 04 Oktober 2017

Wereldreis 2017-2018

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Afrika, van Port Elizabeth tot Hoedspruit

Landen bezocht: